Zon, zee en zand! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Yvette & Karin - WaarBenJij.nu Zon, zee en zand! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Yvette & Karin - WaarBenJij.nu

Zon, zee en zand!

Blijf op de hoogte en volg Yvette & Karin

12 Augustus 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zon, zee en lekker warm!

Na een busrit van bijna 4 uur, met daarin 2 uur lang haarspeldbochten, inclusief geluiden van een brakend kind, met veel respect voor de chauffeur, zijn we in zonnig Nha Trang aangekomen! Hotel opgezocht en linea recta naar het strand!!!!! Heerlijk zandstrand met palmbomen, blauwe zee met lekker verkoelend  water: een waar feestje!
Over Nha Trang wordt in de gidsjes geschreven, dat wanneer de Fransen hier waren gebleven, zij er een soort Nice van zouden hebben gemaakt!

Er is ook wat te zien in Nha Trang , we hebben de slapende Boeddha gezien en Yvette de witte zittende Boeddha die over de stad uitkijkt, hier moet je dan ook 152 treden voor omhoog! Bij het oude vissersdorp van Nha Trang staan 3 terra cotta torens, ze heten  'Cham-toren Po Nagar', de grootste dateert uit 817, ze zijn gewijd aan oppergodin Cham. Prachtige overblijfselen van een oude cultuur, nog steeds komen de Vietnamezen hiernaartoe om eer te betuigen en wierook te branden, zeer indrukwekkend om te zien!

Na alle indrukken, vaak mooie, soms schokkende, bijzondere, ontroerende en waardevolle indrukken is het de laatste 2 dagen in  Nha Trang heerlijk om te genieten van het strand samen met toeristen en Vietnamezen!
Maandagavond vertrekken we met de nachttrein richting Ho Chi Minh City (Saigon, zoals ze hier zeggen). Daar nog 1 dag en nacht genieten van een hotel met zwembad! Om dan woensdagavond aan de lange terugreis te beginnen.

Tam biet (tot ziens)!

• 12 Augustus 2012 - 17:10

Willemien:

Hoi avonturiers,
    Gelukkig hebben jullie al die wilde ritten overleeft ! Wat een verhalen.
    Ik heb nu pas de foto's ontdekt op site-mooi en byzonder.
    Wat een tegenstellingen . Geniet nog maar even het Vietnameese Nice .
    Past alles nog steeds in die ene rugzak ?
    Ze zullen je daar wel met "souveniers "ovestelpen!
    Een heel goede veilige terug- trein reis , and a good flight back home,
    en sterkte met het aclamatiseren en de cultuurschok in Nederland ;-)
    bye bye

• 12 Augustus 2012 - 21:44

Yvonne En Rob:

Wat heerlijk dat jullie lekker genieten van het strand en het mooie weer, doen wij hier nu ook.Bijna komen jullie weer thuis. Een goede reis van de week en nog lekker genieten.
    Liefs van ons Yvonne en Rob

• 13 Augustus 2012 - 08:44

Joost:

Lieve meiden,

Wat heerlijk dat jullie ook even lekker kunnen genieten van het strand en de zee. Wat een indrukken hebben jullie opgedaan. Wat een belevenis om zo een bustocht te maken, maar je ziet denk ik ook veel van het land op deze manier. Lekker dat jullie nog een goed hotel hebben geboekt in "Saigon". Het hotel ziet er in elk geval goed en luxe uit heb ik gezien op internet. Lekker een binnen- en buitenzwembad. Even tanken voor de grote terugreis via Dubai. Ik kijk al met heel veel vreugde uit naar a.s. donderdag. Nog wel even alles in huis cleanen, maar dat komt goed. Aardappels en bloemkool donderdagavond??
    Grapje. Nou schatten van me, een goede reis en tot op Schiphol. Dikke kussen voor beide.
    Liefs Joost/Pap

• 13 Augustus 2012 - 10:48

Pap En Mam\opa Oma:

De laatste fase breekt aan. Nog even genieten en dan weer de hollandse werkelijkheid.
    Ik hoop dat jullie een goede terugreis zullen hebben en veilig op Schiphol zullen landen!
    Tot ziens en liefs van ons.
    mam en pap\opa oma

• 13 Augustus 2012 - 14:00

Laura:

Jeetje wat gaat de tijd snel hè?? Nog 2dagen en dan gaan jullie alweer naar huis!!
    Ik ben wel heel weg benieuwd naar jullie liveverslagen! Ik vond het in iedegeval heel leuk om jullie te volgen! Jullie hebben heel wat mee gemaakt zeg!!

Tot snel,

Liefs Laura

• 13 Augustus 2012 - 20:02

Ron:

Hoi Karin en Yvette,

ik heb jullie verslagen gelezen heel indrukwekkend en spannend .
    Graag wil ik al jullie verhalen horen als jullie weer terug zijn,geniet er nog even van .
    En een goede terug reis.

Ron

• 14 Augustus 2012 - 13:12

Erica:

hoi meiden,
    jeetje het zit er al weer bijna op wat gaat de tijd toch snel zeg,
    jullie hebben mooie dingen meegemaakt indrukwekkend hoor.
    nou geniet nog even van het laaste dagje en tot in nederland dan kletsen we weer helemaal bij.
    ik wens jullie een hele goede reis terug naar huis geniet nog even liefs erica

• 20 Augustus 2012 - 20:49

Ron Nijboer:

Merk tot mijn schrik, dat jullie al weer thuis zijn. Veel gewerkt dus loop een beetje achter.
    Het ziet er allemaal prachtig uit! Zou er zo naartoe willen.
    Een mooie ervaring voor jullie, hoop er nog wat meer van te horen!
    Liefs Ron.

• 20 Augustus 2012 - 20:49

Ron Nijboer:

Het ziet er allemaal prachtig uit! Zou er zo naartoe willen.
    Een mooie ervaring voor jullie, hoop er nog wat meer van te horen!
    Liefs Ron.

• 25 Augustus 2012 - 21:39

Rita:

Lieve Karin en Yvette,

helaas , heb ik vandaag pas jullie blog gelezen ,wat indrukwekkend en wat hebben jullie veel gedaan en meegemaakt ,
    Jullie zijn zo langzamerhand weer thuis en ik hoop dat jullie de reis van jullie leven hebben gehad en er nog heel lang op kunnen teren !

Karin dit speciaal voor jou ,als je alles hebt verwerkt want zo.n reis is niet niks,denk er dan a.u.b over na ook op het heerlijke koor, dat we nu hebben, te komen?
    want het is niet te vergelijken met het andere koor .

Rust lekker uit en misschien tot Ziens,
    Hartelijke groeten van Rita BUs

• 27 Augustus 2012 - 19:26

Marja Bolle:

Lieve Wereld reizigsters ,

Met veel plezier heb ik jullie gevolgd wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt.
    Misschien moeten jullie maar een avondje gaan beleggen voor de verhalen en de foto's.
    Hopenlijk zijn jullie inmiddels weer veilig thuis en dan is het waarschijnlijk heel raar dat hier het
    andere leven weer gaat beginnen.
    Eerst maar even bijkomen en nagenieten.
    Graag ga ik nog van jullie horen.

Lieve groet,

Marja